Sunday 17 September 2017

Easy Swing Trading Strategier


Easy Swing Trading Strategies 8211 Swing Trading Tips Lär dig enkelt Swing Trading Strategies Det finns flera olika enkla swing trading strategier och det finns flera som inte är så lätt. En sak att komma ihåg när du börjar swing trading eller någon form av kortfristig handel är att se till att du förstår att det inte finns någon korrelation mellan svårigheten med en viss handelsmetod och vinstpotentialen för en sådan metod. Låt mig dela en personlig historia med dig som kommer att sätta allt detta tillsammans. För flera år sedan tror jag att det var i mitten av nittiotalet, jag hämtade upp den här publikationen, jag tror att den kallades Trader World. Jag märkte en handelskonkurrens som de främjade. Utan att komma in i namn såg jag en näringsidkare som gjorde exceptionellt bra i tävlingen. Jag gjorde lite begränsad forskning (kom ihåg det här var före internet) och fann att han tog på sig begränsade studenter. Jag fortsatte att anställa denna näringsidkare för några sessioner för att visa mig sin teknik. Han använde en modifierad Elliot Wave-teori som var så komplicerad, att let8217s bara säger att det inte var en av dem som var en enkel swing trading strategi som jag förväntade mig. Jag kunde knappt hålla reda på vad han visade mig. Han hade det inte programmerat till datorer, då var Trade Station inte alltför avancerad och jag var tvungen att göra allt för hand. Det skulle ta mig timmar att göra beräkningar för att ta reda på vad nästa uppsättning skulle vara. Inte bara var jag avstängd till denna strategi, blev jag avstängd till marknaderna och kände mig verkligen utbränd. Det skulle ta mig över 1 dag att beräkna en enkel inmatnings - och utträdesstrategi. Inte bara det, efter att ha handlat med det i realtid, kom jag att upptäcka att det var inte så lönsamt. Lönsam Swing Trading behöver inte vara komplex Jag släppte snabbt denna strategi innan den gick i konkurs och gick tillbaka till handel med mina enkla mönster som jag kunde beräkna i sekunder. Min handelsprestanda förbättrades och mitt självförtroende blev bättre också. Om du undrar vad som hänt med den näringsidkare som jag anställde för att hjälpa mig, förlorade han handelskonkurrensen och ingen hörde någonsin av honom igen. Moralen av denna historia är komplicerade strategier motsvarar inte mer lönsamhet. Det mer komplexa är också att lära sig desto större oddsen är att något kommer att förväxlas eller tolkas felaktigt. Det här är det sista du vill ha när dina känslor är mitt i en handel. Du vill se till att dina poster och utgångar är mycket tydliga så att du inte blir förvirrad under utsatta tider. Om din handelsplan ser ut som ett komplext forskningspapper, kommer det med största sannolikhet att slänga dig och göra handeln så mycket mer komplex och förvirrande. Mitt råd är att hålla sig till enkla strategier som du enkelt kan räkna ut och förstå. Det har aldrig varit en studie som säger att enkla är mindre lönsamma än komplexa algoritmer. Som ett faktum handlar en av de mest kända handlarna i världen om enkla 50 dagars breakouts och han har gjort det i 40 år. Min rekommendation är att hålla sig till grundläggande enkla svänghandelsstrategier som 4-dagars strategier och Tail Gap Strategies och andra enkla mönsterbaserade eller enkla indikatorstrategier, som den vi diskuterar på vår handelsblogg. Dessa är mycket enkla grundläggande swing trading idéer som har förutbestämda risk - och inträdesnivåer. De är lätta att hantera och genomföra, dessutom finns det ingen tvetydighet att hantera, särskilt när du är mitt i att placera handelsorder. För att lära dig enkelt swing trading strategier besök Market Geeks. Vi har handelskurser tillgängliga för alla kompetensnivåer. För att lära dig mer om detta ämne, gå till: Swing Trading Så här börjar du och Swing Trading Tips för nybörjare Önskar dig lycka till din tradingThe Complete Swing Trading Strategy Nu kan vi lägga allt ihop i en swing trading strategi. Denna handelsplan är för diskretionära handlare. Din framgång kommer att bero på hur bra du använder ditt utrymme efter att du förstår koncepten, ändra sedan denna handelsstrategi till en egen strategi. Känn dig fri att ändra saker runt lite. Kanske vill du lägga till någon annan typ av teknisk indikator. Eller kanske du vill integrera några grundläggande i mixen. Vad du än bestämmer, gör det själv. Du kommer att bli mycket mer framgångsrik med en handelsstrategi som du designar. Snarare än bara blint följa någon annans plan Ok, låt oss börja med vår handelsstrategi. Vi börjar med att förbereda oss inför veckan. Förberedelser för handelsveckan På söndagsmorgnar stiger jag tidigt, tar en kopp kaffe och går till datorn för att göra mig redo för handelsveckan framåt. Jag vill veta vilka typer av affärer jag kommer att fokusera på för den kommande veckan (lång eller kort). Den här delen är lätt. Använda vår strategi för marknadsstrategi. Vi tittar på de glidande medelvärdena för att avgöra om vi kommer att vara förspända till den långa eller korta sidan av marknaden. Kom ihåg att du bor i kontanter (saknar positioner) och ur marknaden är en strategi. Du behöver inte handla När vi väl vet vilken typ av handel vi ska göra, är det en bra idé att få en känsla för vad som sannolikt kommer att påverka marknaden för den kommande veckan. Det här är några av de saker jag tittar på: Ekonomisk kalender Industri Grupper Diagram Jag tittar på den ekonomiska kalendern för att se vilka typer av rapporter som kommer ut som kan påverka marknaden. Jag tittar också på diagram för alla större industrigrupper för att se vilka som är starka, vilka är svaga och vilka som har potential att göra stora drag. Ha en anteckningsbok praktisk vid sidan av din dator för att notera idéer om den kommande veckan. När du handlar kommer du att glömma din helgforskning. Att ha dig anteckningar bredvid dig kommer att vara till nytta. Skanning för lager Nu ska vi köra våra skanningar för att hitta några potentiella affärer. Kom ihåg att vi letar efter aktier som har dragit tillbaka till Traders Action Zone. Här är ett exempel: Speciellt söker vi efter lager som: Sifta igenom dina scanningsresultat och hitta de som visar dessa specifika egenskaper. Lägg till dessa i din bevakningslista. Gå igenom exempelhandlarna på den här sidan för att få en bättre uppfattning om vad du ska leta efter på ett börsdiagram. Handelsstrategi Med den här handelsstrategin väntar vi på Williams R för att ge oss en signal för att gå lång eller kort (Se marknadssidans sida för detaljer). När det händer, spring sedan igenom din urlista för att hitta potentiella affärer. Det kan hända att skanningen du körde på söndag inte ger några bra inställningar, så kör din skanning igen för att leta efter branscher med samma kriterier som beskrivits ovan. Nu letar du efter en specifik inträde i ett lager genom att använda ljusstake mönster. Vänta Innan du handlar ett lager kontrollerar du att företaget inte håller på att släppa sin inkomstrapport. Annars kan det här hända dig: En stoppförlustorder skyddar dig inte mot en övergångsskillnad som denna. Tror du att du kan förutsäga i förtid om huruvida intäkterna kommer att bli bra eller dåliga? Tänk igen. Det handlar inte om handel - sitt spelande. Du kan förlora mycket pengar att köpa eller korta ett lager direkt före en vinstutdelning. Du kan enkelt kontrollera för att se när ett lager håller på att släppa sin resultatrapport genom att använda MSN Moneys resultatkalender. Här är ett skärmdump: Skriv bara in tickersymbolen och det visar datumet för nästa resultatrapport. Något enkelt, va Nu, när du är i en handel, glöm inte marknaden, glöm nyheten och glömma åsikterna Handelsdiagrammet. Använd din exitstrategi för att antingen ta vinster eller förluster. Om du har lyckats med dina pengar, borde du ha små förluster och genom efterföljande stopp kommer dina vinster att täcka dessa och mer. Succesen med denna handelsstrategi är beroende av ditt eget gottfinnande att hitta bra lager att handla och hur bra du hanterar dina pengar. Medan jag inte kan garantera att du kommer att lyckas med denna handelsstrategi, kommer jag att garantera att några av dessa koncept kommer att förbättra din framgång som en swing trader. En enkel Swing Trading-strategi för S038P 500 Swing trading är ett sätt att dra nytta av marknaden Retracements för att få bättre poster och mer lönsamma affärer. I denna artikel visar jag en enkel metod att handla SampP 500 med ett swing trading system. Jag tittar på strategins historiska lönsamhet och jag använder också ett slumpmässigt inmatningstest för att se hur robust inträdessystemet är. Vad är Swing Trading Swing trading är ganska rakt framåt. Det är ett sätt att använda de vanliga marknadskurserna för att komma in i affärer. Det sätt som jag särskilt gillar att använda swing trading är att kombinera den med den övergripande marknadsutvecklingen. Bilden till vänster är ett bra exempel på hur jag vill använda swing trading. Jag har markerat de potentiella inträdespunkterna med gröna pilar. I detta exempel är den långsiktiga riktningen på marknaden uppåt. Därför kommer jag bara att handla i den här riktningen. Bra gjort, swing trading möjliggör för oss att maximera vår potentiella vinst samtidigt som vi minimerar vår potentiella risk. Vi kan komma in i affärer som har gynnsamma rewardriskförhållanden och öka våra chanser att vara lönsamma på lång sikt. Liksom alla handelsmetoder har swing trading nackdelar. Under starkt trendiga marknader kan swinghandlare missa goda handelsmöjligheter om priset inte återfår. Den enkla svängningsstrategin Strategin har tre huvuddelar: Ett riktningsfilter Ett utgångssystem En entry trigger För denna strategi använder jag Standard Deviation Channels för att identifiera den dominerande trenden. Jag tror att dessa kanaler är ett utmärkt sätt att identifiera marknadsriktningen. Strategin är bara lång och om kanalerna pekar uppåt kommer jag att gå in i en handel. Utgångsstrategin som jag använder är Bollinger Bands. Bollinger Bands expanderar under marknadsvolatilitet och kontrakt under tysta tider. Inträdesutlösaren är ett japansk ljusstickmönster. Faktum är att jag använder ett mycket enkelt mönster. Jag väntar på att priset ska stängas under den lägre standardavvikelsen och sedan leta efter ett bearish ljus. Strålkastaren måste ha en kropp som en minsta procentandel av ljusets höjd. Trading Backtest Results Denna handel backtest utfördes med hjälp av en Tradinformed Backtest Model. De är ett bra sätt att testa dina egna strategier och verkligen förbättra dina handelsförmåga. Jag testade denna strategi på SampP 500-indexet på den dagliga tidsramen. Jag använde data från 1990 till 2016. För resultaten nedan hade jag en stop-förlust beräknad vid 3 gånger ATR. Jag satte Bollinger Band multiplikatorn till 1,5 standardavvikelser. Standardavvikskanalerna beräknades baserat på 200 dagar och uppvägdes av 0,5 standardavvikelser. Kroppen på ljusstickens utlösare måste vara minst 65 av ljusets totala höjd (mellan höga och låga). Slutsatser De ursprungliga resultaten visade att denna swing trading strategi har varit lönsam under en längre tid på SampP 500 index. Den har en relativt hög andel av vinnarna och har relativt låg ränta. Att jämföra de ursprungliga resultaten till slumpmässigt inmatningstest visade att ingångsutlösaren utför bättre än slumpmässig inmatning i detta test. Det visar också att filter - och utgångssystemet kan vara lönsamt över långsiktigt utan att helt förlita sig på ingångsutlösaren. Ytterligare resurser Om du är intresserad av att utforska mer om swing trading tyckte jag verkligen om att läsa Swing Trading For Dummies av Omar Bassal. Det är en bra introduktion till ämnet. Jag är fan av For Dummies-serien, i det här fallet är det bra med humor och materialet presenteras tydligt. Författaren innehåller en hel del informations - och handelsideer. Ett annat bra sätt att förbättra din swing trading är att använda Fibonacci Retracements. I min artikel om beräkning av Fibonacci Retracements visar jag automatiskt min metod för att sätta Fibonacci Retracements-nivåer i ett Excel-kalkylblad. Det kan vara lättare att förstå en strategi genom att titta på. Kolla in videon av mig som visar strategin och backtest-kalkylbladet. Dela detta: Intermediate: Lär dig en Swing Trading Strategy I det här avsnittet läser du min fullständiga swing trading strategi - från början till slut Läs först den här sidan för att få en överblick över hur strategin fungerar: Vilka kriterier använder du för att köpa en Lager jag trodde du aldrig skulle fråga Vi köper aktier efter att en våg av försäljning har skett. Det här är vettigt rätt Om du köper ett lager och då plötsligt börjar det falla kommer du att fånga en förlust. Ouch Så, vi väntar på att beståndet faller först. Detta kallas att köpa dragbacks. Och vi köper dessa dragbackar i Traders Action Zone (TAZ för korta). Att köpa och sälja aktier är ett farligt spel om du inte har en specifik inloggnings - och utträdesstrategi. På följande sidor kommer jag att berätta hur du ska komma in på ett lager med minst möjlig risk för ditt handelskapital. Sedan, när du har köpt ett lager, behöver du ett sätt att gå ut och ta din vinst - utgångsstrategin. Åh ja Du kommer också att lära dig hur man använder efterföljande order för stoppavbrott - och varför kanske du inte vill använda dem alls Så har du nu lärt dig hur man köper aktier. Men när när är det bra att köpa aktier När marknaden är hög och alla pratar om hur bra aktiemarknaden gör När en CNBC-analytiker berättar att det är en bra tid att köpa Nej och absolut inte Du köper aktier när Marknaden berättar att. Många gånger kommer du att höra näringsidkare prata om luckor (ibland kallade windows) på ett lager diagram. Kolla in nästa sida för en kort primer om handelshål. Hur kan du berätta om en aktie är stark eller svag Du kan jämföra aktien till marknaden själv: Nu kommer den viktigaste delen av handel: hantera dina pengar. Det är inte den sexigaste delen av handeln, men det är den enda sak som håller dig i spelet tillräckligt lång för att komma över inlärningskurvan. Och förhoppningsvis kommer du, genom att följa dessa regler för pengestyrning, att undvika att förlora allt i ditt handelskonto (och kanske till och med tjäna lite pengar). Det handlar om det för vår swing trading strategi. Vad verkar verkar för komplicerat Information överbelastning Hmmmm. Kanske en checklista skulle hjälpa dig Du är nu klar med sektionen för swing trading strategy. När du är redo, gå vidare till avsnittet avancerade artiklar. Oroa dig inte. Det är inte för komplicerat.

No comments:

Post a Comment